کد خبر 1184081
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
image-20210221131333-1.jpeg

چاپ تنها برای تبلیغات به کار نمی رود بلکه برای زیبایی بخشیدن به یک محصول و ارتقای کار هم استفاده می شود .

برای دیده شدن برند خود از چه مدل تبلیغاتی استفاده کنیم؟

از چاپ دیجیتال استفاده کنیم یا اُفست ؟

چگونه متوجه شویم بهترین راه تبلیغاتی برند خود چیست  ؟

آیا مزایای هریک از چاپ اُفست و دیجیتال را میدانید؟

آشنایی با محصولات چاپی در چاپخانه و نقش انها در تبلیغات و برند سازی.

در ادامه این مطالب به بررسی تمامی این سوالات می پردازیم .

Image result for چاپخانه

در ابتدای این مقاله با شروع پیدایش چاپ و چاپخانه  در ایران به صورت مختصر میپردازیم

چاپ در ایران به زمان هخامنش باز می گردد آن زمان با استفاده از مهرهای سلطتی برای حکم ها و فرمان های پادشاهان استفاده می شد . اولین چاپخانه در ایران به دوران صفوی و نیز چاپ تصویری در ایران به زمان محمد شاه باز می گردد .

 در ابتدا ایرانیان از دستگاه چاپ سربی  در چاپخانه ها استفاده می کردند اما به دلیل هزینه و زحمت زیاد ، آن را کنار گذاشتند . مهاجرت میرزا صالح شیرازی به اروپا سبب به وجود آمدن چاپ سنگی در چاپخانه های ایران شد . از سال 1225 تا 50 سال بعد از آن ، چاپ سنگی در ایران جایگاه ویژه ای داشت .

امروزه نام چاپ صنعتی را زیاد شنیده ایم پیشترفت علم و صنعت تکنولوژی و فناوری های جدید چاپ در چاپخانه ها دست خوش تغییراتی بوده است که برای کارهایی از قبیل تبلیغات ، مجلات ، کتب ، کارت های ویزیت و ... استفاده می شود .

چاپ های صنعتی انواع مختلفی دارد چاپ دیجیتال، چاپ اُفست، چاپ سیلک اسکرین ، چاپ فلکسو  و تامپو از جمله آن هایی است که در چاپخانه ها چاپ می شود .

کاتالوگ چیست ؟

کاتالوگ ها یک ابزار تبلیغاتی است که در چاپخانه های دنیا جهت استفاده ی صاحبانِ کسب و کار از آن برای معرفی محصولات ، برند ها و کالا های مورد نظر خود استفاده می کنند. کاتالوگ ها شامل عکس ، متن و جداولی می باشد که به صورت یک دفترچه ب شرح ویژگی های شرکت مورد نظر می پردازد هر چقدر طراحی کاتالوگ ها زیبا تر و جذاب تر باشند شما در تبلیغات موفق تر خواهید بود .

بروشور ها :

یکی دیگر از ابزارهای  تبلیغاتی در چاپخانه ها بروشورها می باشند . بروشور ها که دفترچه هایی شامل اطلاعات مربوط  به محصول می باشند دارای عکس و توضیحات خلاصه ای از محصول است که به طور خلاصه وار اطلاعاتی راجب محصولات و یا شرکت مورد نظر توضیح داده است . بروشور ها نسبت به کاتالوگ ها مقرون به صرفه تر و همچنین تیراژ آن ها بالاتر و اطلاعات کلی تری راجب محصولات می دهند . یکی از ویژگی های شاخص این محصول بزرگ شدن اندازه بروشور ها در هنگام استفاده است یعنی مثلا اگر شما یک بروشور 10*10 بگیرید می توانید آن را باز کنید و اندازه آن را به 10*40 برسانید .بروشور ها این امکان را می دهند که مخاطبین،زمان بیشتری را جهت تحلیل شرکت مورد نظر قرار دهند .

تراکت های تبلیغاتی :

 تراکت یکی از پر بازدیدترین و مقرون به صرفه ترین راه های تبلیغاتی در چاپخانه ها می باشند . تراکت ِ تبلیغاتی کاغذ های چاپی می باشد که به منظور معرفی محصول ، خدمات یا اعلام وقایع یا بازگشایی نمایشگاه است .

یکی از مسائلی که باعث می شود تراکت ها جزو بهترین روش های تبلیغاتی باشند استفاده از شماره تماس و آدرس و یک جمله کوتاه تبلیغاتی می باشند که پیام خود را به مخاطبان می رساند و همچنین این روش سریع ترین و آسان ترین نوع تبیلغات است . معمولا تراکت ها روی کاغذهایی کوچک و ارزان بوده این محصول باعث شده تا بیشتر مردم برای تبلیغات خود به این روش تبلیغاتی روی بیاورند .

کارت ویزیت :

چاپ کارت ویزیت که یک کار کوچک تجاری است می تواند یکی از موثر ترین راه های ارتباطی با مخاطبان باشد که شامل معرفی کسب و کار ،معرفی شخص ، برند و تخصص آن فرد می باشد . شما با استفاده از یک طرح ایده آل و جذاب می توانید کسب و کار های کوچک خود را به کسب و کار های بزرگ تبدیل کنید . سایز متداول این کارت ها 6 در 9 می باشد که می توانید آن را به صورت مات و یا براق تهیه کنید . کارت ویزیت ها راحت ترین ابزار ارتباط می باشد هر چه طراحی این کارت ها جذاب تر باشند موفقیت شما برای تبلیغات بیشتر است .

حالا اگر قصد دارید کارت ویزیت با بهترین و ایده ال ترین طراحی را داشته باشید می توانید به چاپخانه نقش هنر مراجعه کنید .

ست های اداری :

این نمونه ها نیز برای تبلیغ کار توسط چاپخانه ها، چاپ می شود که به صورت خلاقانه یکی از راه های ارتباط برقرار کردن با مخاطبان می باشند . اگر قصد دارید یکی از  مدرن ترین و شکیل ترین ست های اداری را داشته باشید می توانید آن ها را در چاپخانه نقش هنر تهیه کنید .

Image result for ست های اداری

فولدرها:

فولدر یک نمونه ی دیگر از ابزار تبلیغاتی در چاپخانه ها است . پوشه ابزاری هست که روی آن تبلیغات صورت می گیرد و همچنین می توان  درون آن نیز کارت ویزیت ،بروشور ها و کار های تبلیغاتی را قرار داد اما فولدر ها در تبلیغات گسترده نسبت به بروشور و کاتالوگ ها در تبلیغات موفق نیستند .

پوستر ها :

صفحات تقریبا بزرگ که با طراحی و نقاشی به منظور اقتصاد و تجارت ، اطلاع رسانی تبلیغات آموزشی و تربیت و ...

استفاده می شوند . طراحی پوستر در چاپخانه ها اهمیت بسزایی دارند زیرا باید مفهوم را به صورت جذاب به مخاطبان برساند .

لایت باکس :

همانطور که از اسم آن مشخص است لایت باکس ها ، باکس هایی هستند که بدنه ی آن از جنس آلومینیوم و با نور پردازی جذاب از آن ، جهت تبلیغات استفاده می شود .

لایت باکس ها به 2 دسته تقسیم می شوند ، فضای باز و داخلی ، به دلیل شرایط محیطی که در فضای باز وجود دارد اعم از باران ، گرما و ... آن ها را تقسیم بندی نموده اند .

تخته شاسی های تبلیغاتی :

تخته شاسی های تبلیغاتی که به منظور هدیه دادن در جهت تبلیغات کار می باشد یکی دیگر از خدمات چاپخانه " نقش هنر " است. این هدایای زیبا نه تنها معرفی کار شماست بلکه هدیه ای مناسبی برای نگهداری کاغذ و برگه ها می باشد .

لیبل تبلیغاتی :

دیگر محصول تبلیغاتی که بسیار کاربرد دارد لیبل های تبلیغاتی است که به صورت برچسب های کاغذیِ بی رنگ و شفاف بر روی محصولات بسته بندی شده چسبیده می شود .

کارت پستال :

کارت پستال ها نیز به منظور تبلیغ کار انجام می شوند . کارت پستال ها در چاپخانه ها چاپ می شوند که معمولا به صورت مستطیل و یا مربع شکل و از جنس کاغذ ضخیم یا مقوای نازک و چوب و ... ساخته می شوند را می توان به منظور تبریک و یا دعوت مخاطبین استفاده کرد که نوعی تبلیغ نیز محسوب می شود و گاها در داخل پاکت نامه قرار می گیرند .

جعبه ها :

دیگر امکانات چاپخانه ها ساخت جعبه هایی برای بسته بندی محصولات می باشد که این بسته بندی ها علاوه بر معرفی و تبلیغ محصول ، زیبایی به خصوصی دارد که در چاپخانه ها به چاپ می رسد .

بیلبورد :

بیلبورد ها تابلو های تبلیغاتیِ بزرگی هستند که بر سر راه عابرانِ با ماشین گذاشته می شوند . بلیبورد ها را با چند کلمه کلیدی و بزرگ طراحی می کنند . آن ها نقش مهمی در تبلیغات دارند ، بیلبورد ها باید به گونه ای باشند که در اثر برخورد با عوامل محیطی مقاوم باشند .

و همچنین خدمات دیگر چاپ های صنعتی در چاپخانه ها نظیر میز کانتر ، چاپ انواع پلات ،تقویم ها ، چاپ بنر ، فلکسی فیس ، چاپ روی ساک ها و ... می باشد .

چاپ دیجیتال

چاپ های دیجیتال نوعی دستگاه چاپ حرفه ای در چاپخانه ها  است که با استفاده از دستگاه های دیجیتال و بدون نیاز به نیروی انسانی صورت می گیرند . چاپ دیجیتال نسبت به چاپ های قدیمی سرعت بالایی دارند به همین خاطر سبب می شوند فرایند چاپ کوتاه شود و این امر باعث  صرفه جویی در مصرف وقت می شود . در این مدل چاپ ها برای رنگ دهی به کار از پودر های تونر استفاده میکنند . چاپ دیجیتال نه تنها از دقت بالایی برخورد است بلکه همین امر سبب کیفیت این مدل چاپ ها هم شده است از این رو مخاطبین بسیاری را جذب خود نموده است .

چاپ افست

چاپ افست نمونه دیگری از صنعت چاپ  در چاپخانه ها می باشد . این چاپ که بر پایه تقابل آب و مرکب صورت می گیرد بدین گونه است که دارای 4 ستون از رنگ می باشد که برای هر رنگِ محصول فقط یک بار باید از زیر ماشین رد شود . اما باید بگوییم که نه تنها افست چهار رنگ انجام نمی دهد بلکه توانایی این را دارد که از روی هم قرار گرفتن این چهار رنگ بر روی هم چندین رنگ جدید ساخته می شود . در این چاپگر کنترل و ساختن رنگ دستگاه بر عهده  اپراتور است . این چاپگر توسط مرکب به صفحات ، رنگ می بخشد . دستگاه افست نسبت به دستگاه های قدیمی از دقت و کیفیت ویژه و همچنین سرعت بالا تری برخوردار است .

حالا چاپگر های افست و دیجیتال را با هم مقایسه کنیم :

کدام چاپگر مناسب چه کاری است ؟

اگر بخواهیم دو چاپگر دیجیتال و افست را باهم مقایسه کنیم

 باید بگوییم اولین موضوع این است که شما مایلید با پودر تونر چاپتان انجام شود یا با مرکب ؟

در چاپ با مرکب که توسط دستگاه چاپ افست صورت می گیرد رنگ ها براق تر و زنده تر از چاپ با پودر توسط چاپ دیجیتال می باشد.

دومین موضوع حائز اهمیت سایز کار است اگر ابعاد کار شما کوچک می باشد از چاپگرهای دیجیتال و برای سایز های بزرگ از چاپگرهای افست استفاده کنید . موضوع بعدی تعداد کار ما است . اگر تعداد کار شما محدود می باشد پس بهتر است از چاپ دیجیتال استفاده کنید زیرا چاپ های دیجیتال به صورت دانه ای قیمت گذاری می شوند و در صورت بالا بودن تعداد ، از چاپ افست استفاده می کنیم زیرا این مدل چاپگرها به تعداد نسخه های چاپ شده ارتباطی ندارد پس در نتیجه برای کسانی که نسخه های چاپی زیادی دارند به صرفه تر است.  اگر برای محصول چاپی مورد نظرتان در چاپخانه عجله دارید از چاپگر دیجیتال استفاده کنید زیرا چاپگر افست کمی زمان برتر از دیجیتال است . چاپ افست گزینه مناسب تری برای چاپ با رنگ های زیاد است اما باید توجه کنیم این دستگاه ها از کیفیت و دقت بالایی برخوردار هستند .

دستگاه های طلا کوب   

چاپ طلا کوب که به آن چاپ داغی هم گفته می شود یکی دیگر از شاخه های صنعت چاپ در چاپخانه ها می باشد . این مدل چاپ ها بر روی بعضی از تقویم ها ، سر رسید ها ، چرم ، کاتالوگ ها و .. استفاده می شود .

بعد از اتمام مراحل چاپی کلیه نسخه ها تحت نظر مسئولین بازرسی و سپس به واحد بسته بندی ارسال می شود .

حال با توضیحات داده شده شما راحت تر میتوانید  چاپخانه ها را از جمله چاپخانه " نقش هنر "  که یکی از بهترین چاپ خانه ها در ایران می باشد انتخاب کنید .

** این محتوا تبلیغاتی است **

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس